Görsel-Motor Beceriler Nedir ?
Görsel-Motor gelişim, bireyin çevresindeki bilgileri işlemlemesi ile kullanılır.
Form, şekil ve nesne hakkında görsel bilgileri gözlemleme, tanıma ve kullanma becerisi, görsel-motor becerileri oluşturur.
Görsel-Motor becerileri; ince motor, kaba motor ve duyu-motor da dahil olmak üzere motor becerileri ile algılanan ve işlenen görsel bilginin koordinasyonunu içerir.
Bir çocuk motor görevleri içeren aktiviteler yaparken görsel-motor becerileri kullanır.
Görsel-Motor becerilerdeki yetersizlik:
• Günlük yaşamda giyinme, yemek yeme, diş fırçalama, merdiven çıkma gibi aktivitelerde;
• Serbest zamanda top oynamada, akranları ile yarışmaya dayalı oyunlarda, puzzle yapma gibi oyunlarda;
• Okul yaşamında tahtadaki yazıları deftere geçirmede, kitap okuma ve yazı yazmada problemler ile karşımıza çıkar.
Görsel-Motor Bütünleşmesi Gelişimsel Basamakları
Bir çocuğun oyun yoluyla geliştiği önemli beceriler vardır. Görsel Motor Bütünleşme, el yazısı ve kalem kullanımı, makas kullanım, giyinme becerileri ve daha birçok işlevsel görev için gerekli olan bir beceridir.
Görsel Motor Bütünlüğü çocuklarda nasıl gelişir?
2-3 YAŞ: Kalın kitapların sayfalarını açabilir, kaşık ile fincan karıştırma taklidi, büyük bir yap-bozun parçalarını birleştirme, 4-5 blok üst üste kule yapar.
3-4 YAŞ: Dikey ve yatay çizgileri kopyalayabilir, bloklarla tren yapmaya çalışır, daire şeklini kopya eder.
4-5 YAŞ: Makas ile bir kağıdı keser (kare ve daire şekillerde de kesebilir), düzgün yatay çizgiler çizer.
Bu beceriler kalem tutma ile başlayan akademik yaşam için bir yapıtaşı görevi görür.
Bu konuda önemli olan; her çocuğun farklı olduğunu ve her çocuğun farklı geliştiğini belirtmek önemlidir. Görsel-Motor bütünleşmedeki gecikmelere yardımcı olması, kişisel ihtiyaçları ve tedaviyi belirlemek için bir ergoterapistin bir değerlendirmesi gereklidir. Bu blog yazısını yazarken desteğini esirgemeyen Ergoterapist Büşra KAPLAN'a teşekkür ederim...
Form, şekil ve nesne hakkında görsel bilgileri gözlemleme, tanıma ve kullanma becerisi, görsel-motor becerileri oluşturur.
Görsel-Motor becerileri; ince motor, kaba motor ve duyu-motor da dahil olmak üzere motor becerileri ile algılanan ve işlenen görsel bilginin koordinasyonunu içerir.
Bir çocuk motor görevleri içeren aktiviteler yaparken görsel-motor becerileri kullanır.
Görsel-Motor becerilerdeki yetersizlik:
• Günlük yaşamda giyinme, yemek yeme, diş fırçalama, merdiven çıkma gibi aktivitelerde;
• Serbest zamanda top oynamada, akranları ile yarışmaya dayalı oyunlarda, puzzle yapma gibi oyunlarda;
• Okul yaşamında tahtadaki yazıları deftere geçirmede, kitap okuma ve yazı yazmada problemler ile karşımıza çıkar.
Görsel-Motor Bütünleşmesi Gelişimsel Basamakları
Bir çocuğun oyun yoluyla geliştiği önemli beceriler vardır. Görsel Motor Bütünleşme, el yazısı ve kalem kullanımı, makas kullanım, giyinme becerileri ve daha birçok işlevsel görev için gerekli olan bir beceridir.
Görsel Motor Bütünlüğü çocuklarda nasıl gelişir?

3-4 YAŞ: Dikey ve yatay çizgileri kopyalayabilir, bloklarla tren yapmaya çalışır, daire şeklini kopya eder.
4-5 YAŞ: Makas ile bir kağıdı keser (kare ve daire şekillerde de kesebilir), düzgün yatay çizgiler çizer.
Bu beceriler kalem tutma ile başlayan akademik yaşam için bir yapıtaşı görevi görür.
Bu konuda önemli olan; her çocuğun farklı olduğunu ve her çocuğun farklı geliştiğini belirtmek önemlidir. Görsel-Motor bütünleşmedeki gecikmelere yardımcı olması, kişisel ihtiyaçları ve tedaviyi belirlemek için bir ergoterapistin bir değerlendirmesi gereklidir. Bu blog yazısını yazarken desteğini esirgemeyen Ergoterapist Büşra KAPLAN'a teşekkür ederim...
çocugumuzunergoterapisti
Yorumlar
Yorum Gönder