Öğrenme Piramidi(Pyramid of Learning)
Normal duyusal sürecin bu aşamalarından herhangi birinde problem yaşayan çocuklarda kapsamlı bir değerlendirme şarttır.
Hangi basamakta problem varsa bir üst basamağı etkilemektedir. Çünkü öğrenmenin temelinde duyu-motor gelişim yer almaktadır. Merkezi sinir sistemimiz uyaranları algıya dönüştürürken çok önemli iki sistem kullanılır.
Bunlardan ilki hangi uyaranı algıya dönüştüreceğimiz bilgisidir ve biz bu bilgi sayesinde gerekli uyaranı seçip kullanırız.
İkinci sistem ise gereksiz olan uyaranları ihmal edebilme becerimizdir.
Gün içerisinde hiç durmaksızın uyaranlara maruz kalırız.Eğer tüm uyaranları algıya dönüştürüyor olsaydık beynimiz bir çöp konteynırına dönerdi.
Ama merkezi sinir sistemimiz gereksiz uyaranları ihmal etme becerisine sahiptir. Bu duruma duyu modülasyonu denir.
Modülasyonda zorlanma yaşayan çocuklarımızda;
📌Duyusal Hassasiyetler
📌Odaklanma ve
📌Dikkati Sürdürme zorlukları çok sık görülür.
Modülasyon da zorluk yaşayan çocuklarımızın yaşadığı yaşadığı bir diğer sıkınıtı ise; etraflarından ve vücutlarından aldıkları uyaranları doğru bir biçimde filtre edemediklerinde ortaya çıkar.
Merkezi sinir sistemi uyaran analizini doğru bir biçimde yapamadığı zaman, stabil olmayan bir uyarılma seviyesi ile karşılaşırız.Bu durum da yüksek bir hareket seviyesine ya da tam tersi düşük bir hareket seviyesine neden olur.
Ergoterapist olarak bu alandaki amaçlarımız,stabil bir hareketlilik seviyesi bağlamak,hedefe odaklanma süresini artırmak,hedefe odaklanırken gereksiz uyaranları bastırabilme ve bilgilerimizi kullanabilme yeteneği geliştirmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder